Je bekijkt nu 50 blog onderwerpen voor creatieve en online ondernemers

50 blog onderwerpen voor creatieve en online ondernemers

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Bloggen
  • Bericht reacties:0 Reacties

Als je op zoek bent naar een onderwerp voor je blog, dan geef ik je altijd het advies om te kijken naar de uitdagingen waar je klanten tegenaan lopen en de oplossingen die jij aandraagt. Maar het kan zijn dat je het even niet meer weet: welke invalshoek moet je kiezen? Hoe houd je het interessant? En hoe zorg je ervoor dat je consistent blijf bloggen? Ik geef je 50 blog onderwerpen om alvast wat inspiratie op te doen!

Niet alle ideeën zijn voor jouw klanten even interessant, maar kijk bij elk idee hoe jij het kan toepassen in jouw blogs. Overigens kan je de blog onderwerpen ook combineren in blogs, bijvoorbeeld door kansen en jouw werkwijze te combineren. Zeker in een blog over een project of klant komen alle elementen terug, want je wilt iets vertellen over de uitdagingen, de kansen, de oplossing en jouw toevoeging. Door de invalshoek net anders te maken, kan je elk onderwerp steeds opnieuw bespreken.

Bij xyz vul je natuurlijk de onderwerpen in die passen bij je ideale klant of onderneming.

Blogideeën over kansen en uitdagingen

Als je klanten wilt aanspreken, dan heb je het over de kansen en uitdagingen waarmee je klanten te maken hebben. Als ze zich namelijk herkennen in jouw teksten, dan voelen ze zich gezien en gehoord. Dat geeft jouw klanten het idee dat ze bij jou aan het goede adres zijn omdat jij snapt wat ze meemaken. Dat kan dus in de ‘negatieve’ zin door de uitdagingen te bespreken, maar kan dus ook in de positieve zin door te laten zien dat jij snapt waarvan je ideale klant droomt.

  1. Omschrijf de dromen van jouw ideale klant en waarom jouw klanten daarvan dromen
  2. Beschrijf de vijf belangrijkste doelstellingen die je klant wil behalen (en hoe je die doelstellingen bereikt)
  3. Beschrijf de vijf belangrijkste trends in jouw markt
  4. Duik in een trend die het meest impact gaat hebben op jouw potentiële klanten
  5. Omschrijf waarom jouw ideale klanten met een bepaalde uitdaging zitten
  6. Omschrijf het grootste obstakel waar jouw klanten tegenaan lopen
  7. Wat mist er in het leven van klanten als ze niet werken aan xyz
  8. Waarom jouw klanten hun doel niet bereiken
  9. Wat is de grootste fout die je potentiële klanten maken?
  10. Wat is de grootste mindsetshift die klanten kunnen maken?
  11. Laat een klant aan het woord over haar belangrijkste inzicht
  12. Omschrijf waarom het een probleem is als potentiële klanten niet werken aan xyz
  13. Waarom is het heel eenvoudig om met xyz aan de slag te gaan?
  14. Wat levert het op als potentiële klanten aan de slag gaan met hun dromen en de kansen die het leven ze biedt?
  15. Wat is het moment dat klanten denken: ik zoek een oplossing voor mijn probleem?

Blog onderwerpen over je oplossing

Vervolgens ga je je ideale klanten natuurlijk een oplossing aanbieden. In deze categorie vind je de meeste blog onderwerpen, want deze blogs geven alvast een inkijkje in welke toegevoegde waarde jij biedt als creatieve of online ondernemer. Maar als klanten zelf aan de slag gaan, ontdekken ze waarschijnlijk vanzelf dat ze er niet uitkomen in hun eentje, maar omdat ze jouw blogs hebben gelezen, weten ze zeker dat zij bij jou aan het goede adres zijn.

  1. Geef vijf tips hoe klanten een doelstelling kunnen behalen
  2. Wat zijn de resultaten als klanten met jou in zee gaan?
  3. Welke resultaten kunnen klanten verwachten als ze überhaupt aan hun uitdagingen werken
  4. Geef ze een stappenplan hoe ze vandaag nog aan de slag kunnen
  5. Geef ze drie tips hoe ze aan de slag kunnen met een nieuwe trend
  6. Vertel meer over je werkwijze
  7. Wat mag niet ontbreken als ze aan de slag gaan met xyz
  8. Wat is de eerste stap om xyz te behalen?
  9. Wat wordt onderschat in de oplossing die jij voorstelt?
  10. Wat moeten jouw potentiële klanten niet vergeten als ze zelf aan de slag gaan?
  11. Waarin moeten ze investeren als ze een doelstelling willen halen?
  12. Wat zijn realistische doelstellingen voor jouw potentiële klanten?
  13. Waarom is het belangrijk om met xyz aan de slag te gaan?
  14. Hoe verbeteren ze hun werkwijze
  15. Hoe kunnen ze sneller bereiken wat ze willen bereiken?
  16. Wat wordt overschat in de markt als het gaat om de doelstelling die ze willen bereiken?
  17. Wat zijn de top 5 boeken/Instagramaccounts/blogs die jouw klanten moeten lezen?
  18. Welke TEDtalks mogen je klanten niet missen?
  19. Welke experts hebben onderzoek gedaan in jouw niche?
  20. Waarom zouden klanten vandaag nog aan de slag moeten?
  21. Welke stap mag niet ontbreken als klanten aan de slag gaan?
  22. Schrijf een klantcase met concrete resultaten
  23. Laat een klant omschrijven hoe het is om met jou samen te werken
  24. Wat is het moment dat klanten denken: ik heb hulp nodig?

Blogideeën over jou als ondernemer

De laatste lijst met blog onderwerpen gaat over jou als ondernemer, want je potentiële klanten hebben tijd nodig om jou beter te leren kennen. Dat kan door ze te verwijzen naar je ‘over mij’ pagina, maar je kunt ook in je blogs schrijven over jouw drijfveren en hoe je je expertise hebt opgebouwd.

  1. Wie ben jij en welke opleiding heb je gedaan?
  2. Wat fascineert je in je werk?
  3. Welke momenten in je ondernemerschap hebben je gevormd? (Deel er bijvoorbeeld vijf)
  4. Waarom doe je wat je nu doet?
  5. Vertel over je ideale klant en waarom je graag met haar samenwerkt
  6. Wat zijn de leukste opdrachten die je de laatste tijd hebt gedaan?
  7. Hoe ziet jouw ideale wereld eruit?
  8. Wat is jouw missie en visie, en hoe wil je die vervullen?
  9. Welke persoonlijke momenten hebben bijgedragen aan je ondernemerschap?
  10. Welk motto of one-liner past bij jou en houd je scherp als ondernemer?
  11. Wat is je drijfveer? Waarvoor kom jij ‘s ochtends je bed uit?

Als je wilt weten hoe je met deze onderwerpen een goed lopende blog schrijft, meld je dan snel aan voor de blogcursus. Daarin leer je niet alleen hoe je lekkere blogs schrijft, maar ook hoe je ze beter vindbaar maakt én zelfs passief inkomen genereert met je blog.

Geef een antwoord